Wednesday, August 06, 2008

或許...我不適合當高中老師...

今天發生了一件事,讓我覺得很討厭.我討厭她們不懂事,背叛我的信任.

學校請來Career 雜誌的主編,為這些不知天高地厚的高中女生分析大學科系與將來的Career Path.我才說這是很重要的演講,要注意聽,也陪她們聽了四十分鐘,之後辦公室有事情要處理,就先回辦公室.中場後,雖然事情還沒處理完,但怕她們不專心,還是再下去陪她們一下,沒想到,這些小鬼,在我離開去處理事情後,就亂七八糟了.另一位老師,一近辦公室就大聲說我們班很吵,跟別班的同學一起打打鬧鬧的.

剎那間,我覺得很丟人.因為我沒把學生帶好,影響到其他人.

我不知道,我有沒有能力把這些小女孩帶上來?或許我沒有足夠的力量感動每一個人.

我懷疑,像我這樣的人適合當高中老師嗎?

或許,我的開明與信任,讓她們以為可以為所欲為,只要我看不見她們,就可以隨便.

很氣!開始思考,或許我應該向別的老師看齊,嚴格管制她們的一切.

為什麼,我自己的班級會這樣?很想對她們大叫,討厭...臭小鬼...

2 Comments:

At 6:12 AM , Anonymous Anonymous said...

I totally understand how you feel. You know,I always hated every gathering at school when I was a homeroom teacher,even it was a fantastic performance by some famous and professional group on the stage. My keeping a very close eye on the "naughty" students always spoiled the fun of watching a good show/performance. I didn't feel relieved at all until the day of their graduation ceremony! I think the first year "training" is very important, so try harder, or you'll suffer for the rest of years.;)

 
At 6:29 AM , Blogger Lonely Planet said...

You are right but I want them to be mature and responsible for their behaviours from the bottom of their hearts. After all, attitude is the only thing that will get them through LIFE not my supervision. How I wish they could be more of a grown-up. I think some of them are IN LOVE. Sweet but dangerous!! Haha..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home